Wednesday 8 July 2020
FA EN
یک شب

Synopsis

فیلم درباره دختری است به نام نگار که یک شب را در خیابانهای تهران میگذراند و در این شب با سه مرد برخورد میکند که هر کدام داستانهایی از زندگی خود برای دختر میگویند
Director:نیکی کریمی
Producer:
جهانگیر کوثری
Screenwrite:
Cast:
هانیه توسلی، سعید ابراهیمیفر، عبدالرضا فخار، نادر ترکمن
Filming Director:
حسین جعفریان
Sound Manager:
کریم کاشانی
Editing:
مستانه مهاجر
Awards:
شرکت در جشنوارههای فیلم، مونیخ المان ،کانادا،تایلند،اکراین،امریکا آرژانتین، نوعی نگاه پنجاه و هشتمین دوره ی کن فرانسه و نشریه معتبر کایه دوسینما نقدمثبتی برای فیلم یک شب نوشت
Iran Artists House

Iran Artists House

Honarmandan Park, Iranshahr St., Tehran

021-88310457

More Details
Museum Cinema

Museum Cinema

Bagh Ferows, Valiasr S

22723535

More Details
Azadi Pardis

Azadi Pardis

Vozara, Abbas Abad St., Tehran

021-84480

More Details
Mashhad, Hoveize Pardis

Mashhad, Hoveize Pardis

Golestan Sq., Daneshgah St., Mashhad

0511-8437575

More Details
Kourosh Pardis

Kourosh Pardis

Num. 57, near Central Payambar, Shahid Satari Hgw, Tehran

44971930-40

More Details
Kourosh Pardis

نیکی کریمی
(زاده ۱۹ آبان ۱۳۵۰ در تهران) بازیگر، کارگردان، مترجم و عکاس ایرانی است. کریمی با کسب جوایز متعدد از جشنوارههای گوناگون بینالمللی یکی از موفقترین هنرمندان سینمای ایران از لحاظ تعداد جوایز جهانی بوده است. وی همچنین تاکنون در چندین جشنواره جهانی فیلم به عنوان داور حضور داشته است.
مجموعه آثار کارگردانی
روزی روزگاری فوتبال، مستند، ۱۳۹۱، شبکه نمایش خانگی
سوت پایان، 1389
چند روز بعد، ۱۳۸۵
داشتن یا نداشتن مستند، ۱۳۸
یک شب، ۱۳۸۳

Kourosh Pardis

زوایای تاریک / نیکی کریمی

به‌هيچ عنوان نمي‌خواستم «يك شب» اثري فمينيستي باشد، بنابراين فيلم درباره آدم‌ها و مسائل اجتماعي آنها است.
ما در مدت يك ساعت و نيم فيلم مي‌خواستيم يك شب از زندگي را به نمايش بگذاريم و به سكوت‌هايي بين اين آدم‌ها نياز داشتيم، سكانس‌هايي كه مرتبط دهنده بين اين آدم‌ها باشند.
اعتقاد من بود و مي‌خواستم زواياي تاريك جامعه ومشكلات آن را به نمايش بگذارم واحتمال مي‌دادم شايد براي تماشاچي ديدن يك فيلم در طول شب سخت باشد اما مي‌خواستم درباره‌ي اين مسائل صحبت بكنم.
سينما خيلي سليقه‌اي است. از ديدگاه من اتفاق‌هايي را از دريچه چشم خودم به عنوان يك زن ديدم و وقتي مشغول نوشتن فيلمنامه بودم به «ناتور دشت» (سالينجر) فكر مي‌كردم. اين سينمايي كه من دوست دارم به زمان احترام مي‌گذارد و چون هنر سليقه‌اي است مي‌گويم چنين سينمايي را دوست دارم.

  • یک نفر
    20 March 2015

    با سلام
    فیلم بسیار بدی بود، داستان بی ارزشی داشت. آخه یک دختر باید تو خیابون سرگردون بشه که مامانش با یکی باشه، خوب گور پدر اون مرده، دختره خونشون می موند. چرا اینقدر اهمیت داشت که خونه عمش نره اما تا صبح تو خیابون بمونه! یعنی یک دختر تحصیل کرده اینقدر احمق هست که موقعیت رو تشخیص نده! من نمیدونم چرا کلا کارگردان ها دوست دارن آدم ها رو احمق و بی عرضه نشون بدن. یعنی اگر یکی از ما در دنیای واقعی چنین چیزی رو تجربه کنیم اینقدر احمقانه رفتار می کنیم ؟ اگر یک بنده خدایی فامیل نداشت، والدین بد سرپرست داشت یا مشکلای دیگه شاید روند داستان منطقی به نظر میرسید، اما این فیلم حماقت یکسری آدم تحصیل کرده رو نشون میداد و در نهایت به نظر من اکثر بازیگران ایران تیشه به ریشه قشر متوسط میزنن با این فیلمنامه ها و کارگردانی هاشون!

  • مسعود هاشميان
    27 February 2015

    فقط يك جمله : فيلم زيبايي بود .

  • نگار
    12 February 2015

    از این فیلم خیلی خوشم اومد.کاش همون 10 سال پیش نمایش داده می شد.

  • مرتضی غفاریان زنده دل
    13 January 2015

    به عنوان کسیکه از 12 سالگی و بعد از تماشای فیلم زیبای ((دوزن)) طرفدار سرسخت خانم کریمی شدم واسم خیلی خیلی لذت داشت تماشای اولین فیلم زیباشون که در پردیس هویزه مشهد به نمایش دراومد.با وجود اینکه فیلم 10 سال بعد از ساختش به نمایش دراومد ولی جذابیت های خاص خودشو داشت و به عنوان فیلم اول خانم کریمی کاری بسیار خوب و تماشایی بود و حسابی از دیدنش لذت بردم.اولین فیلمی که در گروه هنر و تجربه در پردیس هویزه مشهد دیدم فیلم زیبای خانم کریمی بود.ضمن اینکه موزیک پایانی فیلم بسیار زیبا و شنیدنی بود.

  • تهمینه
    6 January 2015

    در نگاه اول به‌نظرم فیلم خوش‌ساختی آمد، پایان فیلم را دوست داشتم و موسیقی‌اش هم کاملا به‌جا بود. اما بعد از این‌که از سینما بیرون آمدم حس کردم جنسِ بنجل و دستِ دوم‌شان را بهم انداخته‌اند، تماشای این فیلم پس از 10 سال، دیگر لطفی ندارد. این‌که آدم‌های فیلم برای تلفن زدن از سکه استفاده می‌کردند یا دیالوگ‌های کلیشه‌ای سینمایی می‌گفتند، باعث شد به کلِ کار دل‌سرد شوم. در واقع شاید این فیلم برای سینمای 10 سال پیش یادگاری خوبی محسوب می‌شد، اما الان اگرچه دغدغه‌های ما عوض نشده و سیاهی و تاریکی هم از بین نرفته، اما هزار ماجرای جدید پیش آمده، حرف‌های زیادی زده شده و ما وارد عصر جدیدی شده‌ایم. شاید انتظار فیلمی را داشتم که با زاویه دیدِ جدیدتری به روایت‌های عشق، خیانت و چندهمسری نگاه می‌کند. علاوه بر آن، کیفیت تصویر فیلم بسیار پایین بود که تنها باعث تاسف است. نکته دیگری که در فیلم اذیتم کرد، دیالوگ‌های مصنوعی برخی از شخصیت‌ها بود و هیچ‌چیزی برای یک فیلم بدتر از این نیست که مخاطب حس کند بازیگر دارد از روی کاغذ حرف می‌زند! این حس البته تنها در چند شخصیت وجود داشت و بقیه دوست‌داشتنی و باورپذیر بودند. با تمام این حرف‌ها، فیلم‌هایی مانند یک‌شب که ژانر درام اجتماعی دارند و در آن یکی تصمیم می‌گیرد بزند بیرون و تجربه کند، مدل فیلم‌های موردعلاقه من هستند و برایم جالب است که حتی به تمام سکوت‌‌ها هم با دقت گوش ‌کنم.‌

  • محمد
    16 November 2014

    اعتراف می کنم قبل از دیدنِ فیلم به خودم می گفتم آخه مگه نیکی کریمی هم باید فیلم بسازه و از این قبیل حرف ها.
    ولی بعد از اون بهش ایمان آوردم. تبریک خانومِ کریمی.

  • بامداد
    25 October 2014

    این فیلم خیلی خوب بود

*

code