Friday 30 October 2020
FA EN
فیلم های کوتاه روز

Synopsis

نوار ویدئو: فردی می‌خواهد از شخصی مصاحبه تهیه کند، اما...// تهران،خانی آباد،1366: یک روز از زندگی عادی مردم در طول جنگ تحمیلی عراق علیه ایران 1366، مردم محله خانی آباد در جنوب تهران مشغول زندگی روزمره هستند وقتی که یک هواپیما عراق می رسد و بمباران محله شروع می شود و...// کمتر از چند دقیقه: زن و شوهری در راه رفتن به مهمانی خانوادگی هستند.در راه اتفاقی می افتد.طی یک بحث و جدل لفظی در چهار راه با سرنشین ماشین کنار دستی کار به نزاع و درگیری خیابانی می رسد.غافل از این که حادثه در کمین است...
Awards:
نوار ویدئو: • حضور در سه جشنواره فیلم کوتاه تهران، اردیبهشت و مستقل خورشید // تهران، خانی آباد، 1366: • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین فیلم در بخش صلح از جشنواره‌ی فیلم پارس طلایی ترکیه، سال 2014 • منتخب جشنواره‌ی فیلم سینمای پنهان نیویورک، سال 2014 • منتخب جشنواره فیلم ایرانیان لندن، سال 2014 • منتخب بخش کوتاه شانزدهیمن جشن سینمای ایران، 1393 • منتخب بخش‌های ملی و بین‌الملل جشنواره‌ی فیلم کوتاه تهران، سال 1392 • منتخب جشنواره‌ی فیلم تصویر سال، سال 1392//کمتر از چند دقیقه: • فیلم برگزیده در بخش مسابقه چهارمین جشن مستقل فیلم کوتاه خانه سینما و برنده جایزه بهترین بازیگر مرد از همین جشنواره (مجید بهرامی) • فیلم نیمه بلند کمتر از چند دقیقه به دلیل زمان چهل و سه دقیقه ای آن فرصت حضور در جشنواره فیلم های کوتاه را پیدا نکرد. • فیلم تحسن شده متنقدان(نقد مهرزاد دانش در ماهنامه فیلم)
Iran Artists House

Iran Artists House

Honarmandan Park, Iranshahr St., Tehran

021-88310457

More Details
Isfahan City Center

Isfahan City Center

Opposite of Abbasi Hotel, Amadgah St., Istahan

031-32232151

More Details
Museum Cinema

Museum Cinema

Bagh Ferows, Valiasr S

22723535

More Details
Azadi Pardis

Azadi Pardis

Vozara, Abbas Abad St., Tehran

021-84480

More Details
Mashhad, Hoveize Pardis

Mashhad, Hoveize Pardis

Golestan Sq., Daneshgah St., Mashhad

0511-8437575

More Details
Kourosh Pardis

Kourosh Pardis

Num. 57, near Central Payambar, Shahid Satari Hgw, Tehran

44971930-40

More Details
  • مرسلی
    4 January 2015

    به ترتیب قوت و تاثیرگذاری :
    1 – کمتر از چند دقیقه : از معدود آثار دلهره-معمایی کوبنده و اثرگذار ایرانی که طوفان بازیگری مرحوم مجید بهرامی در آن به خوبی آشکار می شود (صد حیف به از دست دادن این استعداد ناب). با فیلمبرداری لرزان و پرتنشی که به قصد، آماتوری به نظر می رسد (برای القای فضای به شدت بی رحم و سنگینش) و تدوینی که متبحرانه در کنار اجرای استادانه کارگردان، نامحسوس است.
    2 – نوار ویدئو : برگ برنده اش نوید محمدزاده است که با بازی جذاب خود به همراه دیالوگ های نسبتا هوشمندانه (که البته در لحظاتی قوت لازم را ندارد) ، دقایق بعضا مرده ی فیلم را جبران میکند. (وقفه های زمانی به کار رفته نیز متناسب است با فضای روان شناسانه فیلم) ایده و بازی محمدزاده در این فیلم ظرفیت تبدیل شدن به اثر بلند سینمایی را دارد.
    3 – چراغ خورشیدی : که ایده ی جمع و جور و فضاسازی کمیک/متافیزیکی/غمگین خود را به صورتی در هم تنیده و متعادل پیش می برد. همراه با بازی خوب اصلانی و بهرام که در عین عزادار بودن، جدل های کوچکشان در مورد چراغ بازیگوش، حقایق دیگری را به صورت مبهم افشا می کند.
    4 – برفک : با شناخت کارگردان از جغرافیای اثر و فیلمبرداری بسیار خوب و پرزحمت روزبه رایگا، فضاسازی قابل قبولی از این فیلم دشوار (در ساخت) ارائه می شود که البته از نظر استفاده از مایه های روان شناختی، پرداخت بیشتری را می طلبید (از لحاظ غلبه مکان بر فرد، آثار پولانسکی سرمشق خوبی است) و جامپ کات ها، عامل فاصله گرفتن مخاطب است از این اثر که تقارن مطلوبی در ابتدا و انتهای آن وجود دارد.
    5 – تهران، خانی آباد 1366 : که تمام آن حس نوستالژیک موجود در نمای ساکن و ساده اش (به کمک لوکیشن و آکسسوار) و حتی آن حمله برق آسا و تکان دهنده را از بین می برد به دلیل تغییر لحنی که از بازنمایی صرف زمانه به حال و هوایی شبه حماسی پیدا میکند. و موجب کم تاثیر شدن این مینیاتور از جنگ تحمیلی به ایران.

*

code