Thursday 29 October 2020
FA EN
روزی روزگاری در مراکش/ ایستگاه سفید/هنر کشتن/ تهران: ساعت 25/ بم: روز سوم ،روز دهم

Synopsis

ورک‌شاپ فیلمسازی عباس کیارستمی و مارتین اسکورسیزی در مراکش برای دانشجویان منتخب مراکشی و آمریکایی / یک روز زمستانی در شمال شهر تهران، برف سنگینی می‌بارد و زنی چتر به دست در انتظار رسیدن اتوبوس است / در سیاهی شب یک عنکبوت مشغول کار است و یک اثر هنری با ظرافت تمام خلق می شود / فیلم از دقیقه 76 بازی برگشت ایران و استرالیا شروع می شود و علاوه بر جشن تاریخی مردم در خیابانهای تهران که صعود تیم ملی به جام جهانی فرانسه را جشن گرفته اند، با حضور بازیکنان در استادیوم آزادی در کنار دوستداران فوتبال و بیش از 5 هزار تماشاچی زن، پایان می گیرد / روایتی مستند از روز سوم و دهم زلزله بم در سال 1383
Tags:
Director:سیف‌الله صمدیان
Producer:
مرکز فیلم تصویر
Filming Director:
سیف‌الله صمدیان
Sound Manager:
محمدرضا دلپاک
Editing:
سیف‌الله صمدیان/سهندصمدیان/ساسان توکلی فارسیانی
Iran Artists House

Iran Artists House

Honarmandan Park, Iranshahr St., Tehran

021-88310457

More Details
Azadi Pardis

Azadi Pardis

Vozara, Abbas Abad St., Tehran

021-84480

More Details
Museum Cinema

Museum Cinema

Bagh Ferows, Valiasr S

22723535

More Details
Kourosh Pardis

Kourosh Pardis

Num. 57, near Central Payambar, Shahid Satari Hgw, Tehran

44971930-40

More Details
Persian Pardis

Persian Pardis

5th Block, Danesh Bvld, Shahrdari Crossroad, Eram Bvld, Mehrshahr, Karaj

02633413110

More Details
Isfahan City Center

Isfahan City Center

Opposite of Abbasi Hotel, Amadgah St., Istahan

031-32232151

More Details
Mashhad, Hoveize Pardis

Mashhad, Hoveize Pardis

Golestan Sq., Daneshgah St., Mashhad

0511-8437575

More Details
Qom, Venous Pardis

Qom, Venous Pardis

Venous Pardis, Qods Complex, Alghadir Bvld, Qom

(025) - 32850531 - 32850542

More Details
Ahvaz, Sahel Cinema

Ahvaz, Sahel Cinema

Shohada Sq., Azadegan St., Ahvaz

061 - 32222037

More Details
Capri Pardis

Capri Pardis

Capri Complex, Valiasr St., Gorgan

32359201-017

More Details
Capri Pardis

متولد 1332 ارومیه
فارغ التحصیل رشته زبان و ادبیات انگلیسی 1355
شروع عکاسی 1347
شروع فیلمسازی مستند 1357
سردبیر و مدیرمسئول مجله تصویر (نشریه تخصص هنرهای تصویری) از 1371
مدرس عکاسی در دانشگاه‌های ایران از 1365
بنیانگذار و دبیر جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر از 1383
عضو هیات داوری جشنواره بین المللی فیلم میلان (2002)
عضو هیات داوری جشنواره بین المللی فیلم فجر (1371 و 1393)
عضو هیات داوری جشنواره بین المللی فیلم های کوتاه اروپایی / آلمان 2005
عضو هیات داوری جشنواره بین المللی فیلم باتومی گرجستان
برگزاری ورک‌شاپ‌های فیلمسازی در مکزیک، دانشگاه هنر تاجیکستان و دانشگاه آناتولی ترکیه
ساخت فیلم‌های مستند از جمله:
فیلم‌های سوپر 8 : انقلاب 57، هند 82 و ایران پائیز 62
تهران ساعت 25، ایستگاه سفید، هنر کشتن، بم روز سوم روز دهم، روزی که نبودی، روزی روزگاری مراکش
رازها، هاوانا بعد از 47 سال، 5 داستان کوتاه
تصویربرداری از سه فیلم عباس کیارستمی: ABC آفریقا، پنج و جاده‌ها
نمایش فیلم در جشنواره‌های بین‌المللی، بینال‌ها و موزه‌ها:
فجر، توکیو، لایپزیک، آمستردام، سانفرانسیسکو، بیروت، هامبورگ، اوبرهاوزن، مارسی، فرانکفورت، بیلبائو،
یاماکاتا، فرایبورگ،کلن، ترابیکا، داکومنتا (آلمان 2001)،بینال شارجه 2003، موزه هنرهای معاصر وین،
موزه ویکتوریا و آلبرت (لندن)، مرکز هنرهای معاصر کمپر (فرانسه)، مادرید، تورنتو، بروژ، دانشگاه هاروارد و مرکز فرهنگی شارلوتنبرگ دانمارک

Capri Pardis

«عکاسی بهتر است یا فیلمسازی؟» این سوال همیشگی سی و چند ساله خیلی ها از من و خودم از خودم بوده است و چون هیچ‌وقت جواب «علم بهتر است یا ثروت» را به هیچ کس حتی خودم هم نداده‌ام، به خودی خوب متقاعد شده‌ام که برای من فیلمسازی ادامه همان عکاسی است. عکاسی هنوز تنها عینکی است که همیشه بر چشم دارم و هنوز زیباترین پلی‌ست که با جهان اطرافم می سازم.
مجموعه اول از فیلم هایم به تشخیص دوستانم در سینمای هنر و تجربه آنهایی‌ست که از نظر زمان اتفاق و ساخت در بخش «خاطره‌ها» جای می‌گیرد و فکر می کنم اگر سینمای هنر و تجربه بخواهد و بتواند زنده بماند، شاید بتوان ده‌ها مجموعه دیگر با صدها خاطره دیگر از دوربین من درباره انسان معاصر و شرایط زیست جا به جا شده او در این کره خاکی ارائه کرد.

*

code