Friday 30 October 2020
FA EN
تابور

Synopsis

و اکنون انسان بیش از پیش، همچون پدیدهای تنها و نوظهور در این جهان، به خود میاندیشد و با بیم و امید، چشماندازی غبارآلوده را به نظاره مینشیند که شاید تولدی دیگرگونه از تابور زمین یابد و مرهمی و نوازشی و گهوارهای در راه باشد.
Director:وحید وکیلی فر
Producer:
وحید وکیلی فر
Screenwrite:
Cast:
محمد ربانی- مسعود پازوکی- سید علی حسینی- علی شیدرنگ
Filming Director:
محمد رضا جهان پناه
Sound Manager:
حسین مهدوی
Editing:
وحید وکیلی فر
Iran Artists House

Iran Artists House

Honarmandan Park, Iranshahr St., Tehran

021-88310457

More Details
Museum Cinema

Museum Cinema

Bagh Ferows, Valiasr S

22723535

More Details
Azadi Pardis

Azadi Pardis

Vozara, Abbas Abad St., Tehran

021-84480

More Details
Mashhad, Hoveize Pardis

Mashhad, Hoveize Pardis

Golestan Sq., Daneshgah St., Mashhad

0511-8437575

More Details
Kourosh Pardis

Kourosh Pardis

Num. 57, near Central Payambar, Shahid Satari Hgw, Tehran

44971930-40

More Details
Kourosh Pardis

وحید وکیلیفر
دانش آموخته سینما از دانشگاه سوره تهران . . . آغاز فعالیت هنری از سال 1375 در تئاتر کرمانشاه . . . اولین تجربه کارگردانی در سال 1381 با ساخت فیلم کوتاه هه وری ( روسری کردی ) . . . سال ورود به سینما ، با دستیاری محمد رسول اف در فیلم سینمایی جزیره آهنی . . . سال 1389 ساخت اولی فیلم بلند به نام گشر در مقام نویسنده و کارگردان . . . سال 1391 ساخت دومین فیلم بلند به نام تابور در مقام تهیه کننده ، نویسنده و کارگردان

Kourosh Pardis

واقعیتی تازه / وحید وکیلی فر
دیر هنگامی ست که در زندگی معاصر بشر و در حوزه ی اندیشه ، همواره صحبت از اخلاقیات ، ارزشهای انسانی و آنچه را که در جهان ما این ها را به خطر می اندازد، به میان بوده است و کمتر به آنچه که خود نوع بشر را تهدید می کند توجه شده. تا آنجا که انسان سوژه بود و جهان پیرامون به مثابه اُبژه . این گونه او در جایگاه حافظ این ارزشها در توصیف و تحلیل پدیده ها می کوشید. اما امروزه با تغییر روز افزون زندگی و جایگاه بشر در جهان پست مدرن، اخلاقیات و ارزشها به گونه ای دیگر معنا یافتهاند. اکنون اُبژه نه در پیرامون ما ، بلکه این خود انسان است که به جایگاه اُبژه تکیه داده و پیکرش به مثابه نوعی از حیات اهمیت یافته است . حال او پدیده است و به وجود خویش می اندیشد . با دلهوره و هراس به جهانی که دست ساخته خود اوست می نگرد، که چگونه عرصه را بر حیاتش تنگ کرده و مورد آماج حمله دست ساخته های خود قرار گرفته است. با این همه انسان امروز، در میان تیرگی جهانش، اُدیسه وار، همچنان در جستوجوی تابور است که شاید از ناف زمین تولدی دیگرگونه یابد و پای بر این زمین نهد . از این رو با بیم و امید به چشم اندازی غبار آلود، که در دوردستها انتظارش را می کشد به نظاره می نشیند، که شاید مرهمی و گهواره ای و نوازشی در راه باشد.

  • مسعود هاشميان
    27 February 2015

    من كه فيلم را نفهميدم . شايد حرفي براي گفتم داشت ولي فن بيان خيلي مهمه . به اميد ديدن كارهاي بعدي وحيد وكيلي فر .

  • مایلو
    6 January 2015

    استفاده مناسب از عناصر مختلف، تعمق های طولانی، رفت و برگشت و جدیتی که میخکوبت خواهد کرد.

  • مسیح
    21 December 2014

    فیلمی بود که کلا خسته کننده بیروح بی دیالوگ بی انتها و غیر مفهمومی بود ( از طرف انجمن سینمای نوجوان )

  • مجاهد
    21 December 2014

    کل تماشاچی ها از این فیلم یه چیزی فهمیدن که من از بیترشون پرسیدم که سوسک تمیز تر کف دست انسان است همین و بس و در کل یک و ساعت و نیم از وقتمون را هدر دادیم تو لباس پوشیدن و لباس درآوردن یه پیرمرد که نه حرفی میزنه و نه بازیگراش دیالوگ دارند, اگه در خارج از کشور پخش بشه آبرو ایران میره هیچ تازه مردم را هم دپرس میکنند .

  • محمد رضا
    24 November 2014

    عجب فیلمی بود. کیف کردم. اصلا انتظار دیدن همچین فیلمی رو از سینمای ایران نداشتم.

  • یاشار یشمی
    25 October 2014

    این از اون دست فیلم‌هاست که از همون سکانسِ افتتاحیه یقیه‌ی آدم رو می‌گیره و تا سکانسِ اختتامیه هم ولت نمی‌کنه. نورپردازیِ عالی و اصلاحِ رنگِ فوق‌العاده. بسی مایه‌ی خوش‌وقتی است که سینمای ایران در مفهوم پردازیِ پیشرو انقدر تونسته عمیق و سنگین عمل کنه. احسنت.

  • پريسا روشن
    25 October 2014

    فيلم خاصي بود تلخ و تاثير گذار .ناخودآگاه وارد خلسه مي شدي و نماهاي ثابت و نورپردازي هايي خاص حس عجيبي رو به مخاطب منتقل مي كرد. هم خوش ساخت بود هم با معنا شروع و پايان فيلم خيلي خوب بود.

*

code